Med display annoncering kan du komme ud med dine budskaber til dine målgrupper ved at promovere din virksomhed på eksterne hjemmesider og apps gennem tekst- og bannerannoncer.
Er du forretningsdrivende, og vil du øge kendskabet til dit brand, skabe mere trafik til din hjemmeside og / eller få flere kunder i butikken? Så kan display annoncering være svaret. Denne form for annoncering er et rigtig godt supplement til andre former for online annoncering, eksempelvis Google Ads og SEO. Annonceringen er skalerbar og kan være yderst profitabel.
Hos KH-Online beskæftiger vi os med alle de mest udbredte former for online markedsføring, og her er display annoncering ingen undtagelse. Nedenfor vil du kunne læse alt om, hvad display annoncering er, hvilke fordele der er ved denne form for annoncering og meget mere.
Hvad er display annoncering?
Ved display annoncering anvender du tekst- og bannerannoncer til at promovere din virksomhed online. Promoveringen sker på eksterne medier, eksempelvis hjemmesider og apps.
I stedet for at tage fat i hvert enkelt medie, så kan du gøre brug af et displaynetværk, der gør det muligt for dig at annoncere på tværs af tusindvis, hvis ikke millionvis, af hjemmesider og andre medier. Det suverænt største displaynetværk er Google Displaynetværket (det kommer vi mere ind på senere)
Display annoncering er med andre ord en måde, hvorpå du kan promovere dit brand og dine produkter ved hjælp af visuelt fængende annoncer.
Display annoncering er en fremragende kilde til branding og trafik
Display annoncering kan være – og er ofte – yderst effektivt, og derfor er det en annonceringsform, som mange virksomheder benytter.
Du kan opnå flere forskellige ting ved at annoncere gennem tekst- og billedannoncer:
Display annoncering er først og fremmest en god måde at gøre opmærksom på dit brand på. Kendskabsgraden til dit brand stiger, og tilliden til dit brand gør det samme. Annonceringen fører ikke altid til salg nu og her, men når du brander din virksomhed, så vil du være top of mind hos forbrugerne, og det er i sig selv guld værd.
Display annoncering er også en rigtig god kilde til relevant og værdifuld trafik. De visuelt fængende annoncer får dine potentielle kunder til at klikke og konvertere.
Mere om ovenstående i de kommende to underafsnit.
Få udbredt kendskabet til dit brand og dine produkter
Display annoncering kan fungere som en rigtig effektiv brandingstrategi, hvis der skrues på de rigtige knapper.
Kunsten at skabe et brand, og gerne et troværdigt og godt et af slagsen, kan være svær at mestre, men display annoncering kan være en god måde at arbejde med branding på. Du har nemlig rig mulighed for at promovere dit brand og skabe brandgenkendelighed. Denne form for annoncering er ligeledes en god måde at gøre opmærksom på nye produkter og ydelser på over for både nye og eksisterende kunder.
Man siger, at ét billede siger mere end tusinde ord, og selvom det selvfølgelig er en sandhed med modifikationer, så er det ingen hemmelighed, at det er lettere at skabe brandkendelighed, når der kan bruges farver, logo m.v. i annoncerne – og dette er muligt med bannerannoncer.
Skab trafik til din hjemmeside, webshop eller app
Det er en skrøne, at alle forbrugere betragter tekst- og bannerannoncer som irriterende, og at ingen derfor klikker på dem. Vores mange års erfaring med denne markedsføringsgren har vist, at det med display annoncering er muligt at skabe både trafik og omsætning til sin hjemmeside, webshop eller app.
For at få potentielle kunder til først og fremmest at få øjnene op for din annonce for sidenhen at klikke sig videre til din hjemmeside, så skal annoncen være fængende. I den anledning kan der leges med overskrifter, billeder m.v. Selve annoncen skal være i højeste kvalitet, og så er det alfa og omega, at annoncen målrettes korrekt. Selv den flotteste og mest professionelle bannerannonce konverterer nemlig ikke, hvis den ikke vises på de rigtige medier og til de rigtige mennesker.
Annoncér på tværs af millioner af websites og apps med Google Display Annoncering
Som nævnt tidligere i guiden, så skal du ikke bruge tid og energi på at kontakte de mange medier én efter én for at få dine tekst- og bannerannoncer online. Du skal i stedet blot gøre brug af et eller flere displaynetværk. Et af de netværk, der næsten ikke er til at komme udenom, er Google Displaynetværket.
Via Google Displaynetværket har du en helt unik mulighed for at nå ud til omkring 90 % af alle internetbrugere på verdensplan. Google samarbejder nemlig med flere millioner medier, herunder nyhedssider, blogs og websites, hvor du kan promovere din forretning.
Googles netværk af hjemmesider er altså kæmpe stort og tæller bl.a. store medier som Ekstra Bladet og BT. Der er dermed med garanti en lang række medier i netværket, der målgruppemæssigt matcher din virksomhed rigtig godt.
Disse muligheder har du for at målrette din display annoncering
Google Display Annoncering er ikke kun det foretrukne displaynetværk blandt danske og udenlandske virksomheder grundet det store netværk bestående af flere millioner hjemmesider og apps. Det er også det foretrukne grundet de mange målretningsmuligheder. Du kan nemlig målrette din annoncering ned til mindste detalje, og du kan rette den mod såvel nye som eksisterende kunder.
Du kan bl.a. målrette annonceringen i forhold til følgende:
- Køn
- Alder
- Interesser
- Remarketing (dine annoncer vises kun til tidligere besøgende på din hjemmeside)
- Udvalgte hjemmesider / apps (du angiver, at du kun vil have vist dine annoncer på bestemte tredjepartsmedier)
- .. m.v. (kontakt os gerne for at høre mere om målretningsmulighederne)
Sådan kommer du i gang med Google Display Annoncering
For at komme i gang med Google Display Annoncering skal du gennem en række trin. De forskellige trin gennemgås herunder:
- Opret en Google Ads-konto (hvis du ikke allerede har en)
- Opret en display kampagne
- Angiv kampagneindstillinger (vælg f.eks. sprog, hvor du gerne vil have vist dine annoncer m.v.)
- Angiv budget og vælg budstrategi (der findes bl.a. automatiske budstrategier og Smart Bidding)
- Vælg din målretningsstrategi (du kan f.eks. tilføje målretningssignaler i form af søgeord m.v.)
- Opret responsive displayannoncer (så din annonce kan vises på mange forskellige hjemmesider og apps uanset format)
- Gennemgå din kampagne og send den til godkendelse
De fleste display annoncer godkendes (eller afvises) inden for én hverdag. Oplever du, at dine annoncer bliver afvist gang på gang, så alliér dig med os og lad os hjælpe dig godt videre. Der er nemlig en række kriterier, der skal være opfyldt.
Display annoncering og remarketing
Som nævnt i forrige afsnit, så er det med display annoncering ikke kun muligt at målrette din annoncering med udgangspunkt i faktorer som alder, køn og interesser. Du kan også rette din annoncering mod personer, der tidligere har vist interesse for dit brand – f.eks. ved at have besøgt din hjemmeside eller ved at have handlet i din webshop. Dette kaldes for remarketing.
Du vil så at sige kunne følge kunderne via remarketing, og da brugerne tidligere har interageret med din hjemmeside eller webshop, så er der en overvejende sandsynlighed for, at de vil reagere på dine annoncer.
Remarketing gennem display annoncering er en rigtig god måde at skabe leads på, men det kan også bruges til at skabe mersalg, brand awareness og konverteringer.
Hvilke virksomheder bør arbejde med display annoncering?
Display annoncering kan være yderst profitabelt for både B2B- og B2C-virksomheder, men det forudsætter, at det gribes rigtigt an. Alt fra valg af displaynetværk til valg af annoncebudskaber og målretning kan have stor betydning for, hvor godt tekst- og bannerannoncer performer gennem display annoncering.
Hvis du ønsker at øge kendskabsgraden til din virksomhed, og hvis du vil have flere besøgende og kunder i din webshop eller hjemmeside, så gå ikke glip af det store potentiale, der er ved display annoncering. Det er muligt at komme i gang for et lille budget, så selv mindre virksomheder vil kunne annoncere på denne måde.
Brug for hjælp til opsætning, målretning og optimering af display annoncer?
Selvom display annoncering kan være meget profitabelt, så vælger mange virksomheder fortsat at gå udenom denne form for annoncering. Det skyldes i mange tilfælde enten mangel på tid eller manglende viden på området – nogle gange begge dele. Har du enten ikke tiden eller de nødvendige kompetencer for at håndtere display annonceringen på egen hånd, så kan du overlade opgaven til KH-Online. Vi står gerne for at oprette, optimere og rapportere din annoncering. Hos os får du én fast kontaktperson, som du altid kan få fat i, hvis du har spørgsmål.
Ønsker du i første omgang et uforpligtende tilbud på professionel hjælp til display annoncering, så ring eller skriv til os.