Hjemmeside design

Hjemmeside design eller web design er en essentiel del af brugerens oplevelser. Hjemmeside design plejede at have fokus på at designe hjemmesider til desktopbrowsere – Men siden midten af 2010erne, er hjemmeside design til under mobil- og tabletbrowsere blevet meget vigtig.

Som webdesignere, arbejder vi med hjemmesidens udseende, layout og i nogle tilfælde indholdet af et websted. Udseende vedrører f.eks. farver, skrifttype og billeder. Layout vedrører hvordan information er struktureret og kategoriseret.

For at have et godt design af din hjemmeside skal den være nem at bruge, æstetisk tiltalende og skal passe til målgruppen og ens brand. Ved design af hjemmesider er der stor fokus på enkelthed og funktionalitet.  Så bliver brugeren hverken distraheret eller forvirret af hjemmesiden.

Har du spørgsmål til hvordan vi håndterer at lave hjemmesider?

Ring til os i dag på 53 70 50 60

Indholdsfortegnelse

Hvad har KH-Online specialiseret indenfor hjemmeside design? 

 

HTML & CSS

Kort sagt er HTML og CSS er to af de kerneteknologier til opbygning af hjemmesider. HTML giver struktur til hjemmesiden og CSS giver det visuelle layout til en række enheder på siden.

 

WordPress

Som udgangspunkt bruger vi WordPress systemet til at udvikle hjemmesider, da vi mener det er det bedste og mest brugervenlige system. WordPress er den simple og mest populære genvej til at skabe egne hjemmesider eller blogs. Selvom WordPress er et simpelt system, kan man sagtens integrere temaer og plugins for at gøre hjemmesiden mere personlig.

 

Divi Builder

Under WordPress, findes der alverdens temaer som kan bruges til at designe hjemmesiden. Hos KH-Online bruger Divi temaet, som giver mulighed for at designe din hjemmeside, præcis som du ønsker!

Dine udfordringer?

Hos KH-Online tilbyder vi flere forskellige løsninger indenfor hjemmeside design. Der kan være forskellige årsager til, hvorfor folk henvender sig til os. Vi har haft forskellige kunder med forskellige udfordringer såsom:

  1. Du har en hjemmeside men vil gerne have den flyttet over i et nutidigt system og opgraderet den til at være et bedre udtryk for din virksomhed. 
  2. Du har bestemte landingssider, som ikke genererer nok leads i forhold til trafik, og som derfor skal SEO-optimeres mod flere salg eller leads.
  3. Du har endnu ikke en hjemmeside og det skal du bruge for at vækste din forretning. 
 

Nedenfor kan du læse cases med de forskellige typer scenarier!

Typer af hjemmesider du får hos os

Hos KH-Online tilbyder vi grundlæggende disse typer af hjemmesider:

  • Webshops
  • Erhvervshjemmesider
  • Portfolio hjemmesider
  • Blogs og personlige hjemmesider
  • Brochure/Katalog hjemmesider
 

Vil du have noget helt andet? Uanset hvad du har af udfordring for os, kan vi arbejde sammen og finde den bedst mulige løsningen til dig eller din virksomhed.

Case 2: Optimering af afgørende landingssider 

MFinansinvest er en inkassovirksomhed, hvis store force er deres enmandshær Per Mathiesen. MFinansinvest ranker godt på et ord som “inkassofirma” på Google.dk. Desværre fik MFinansinvest alt for lidt bookinger på sin hjemmeside! Derfor hed den bundne opgave – skab en landingsside hvor det er tydeligt, hvorfor du skal booke MFinansinvest og Per Mathiesen.

Resultatet ses her:

hjemmesidedesign inkassofirma

Fasthold det gode – Ændr det mindre gode

Rent brandingwise, så tænkte vi at Per Mathiesen var et meget stærkt udtryk at præsentere på siden med det samme. Det var en idé som den oprindelige designer også havde haft. Vi ændrede billedet til et nyere lidt bedre, men fasthold ideen, der var god.

Grunden til at vi vurderede at Per var og er et stærkt udtryk for siden var, at mange af hans konkurrenter i toppen af Google er unge mennesker med relativt få års erfaring indenfor inkassovirksomhed. Hvis vi selv skulle vælge et inkassofirma, så ville vi vægte erfaring, professionalisme og ordentlighed, og det er noget Per Mathiesen udtrykker på billedet! Så kan andre brande sig på at blive hurtig rige, lave nemme løsninger og være smarte i en fart, men det er ikke det man køber hos MFinansinvest!

 

 

Fra sidebar til full width med målet om rolighed i udtrykket

Den gamle side var delt op i en sidebar og en main tekst. Ideen var man skulle kunne komme nemt videre til andre sider på hjemmesiden, og skabe en nem orientering på siden. Det er en god nok idé, men vores vurdering er, at det altoverskyggende mål med landingssiden for inkassofirma er, at få den besøgende til at kontakte MFinansinvest, så vedkommende kan tage en snak med Per om hans problem med dårlige betalere!  Derfor var vores mål at fjerne unødvendige distraktioner og vi gik til full width!