fbpx

Ny funktion fra Google Search Console gør content udvikling meget nemmere

Nu har du muligheden for at forbedre dit content gennem data leveret direkte fra Google selv. Google Search Console har tilføjet regular expressions (også kaldet regex) til deres filter til performance rapporter. Det lyder meget avanceret, men helt simpelt så kan du bruge det til at markant forbedre dit indhold ret nemt. Du skal blot følge de guidelines der er nedenfor.

Af Mads Emil Hansen

Sådan bruger du Google Search Console til at forbedre dit indhold

Dette gør du ved at finde alle spørgsmål samt longtails i Google Search Console som din side ranker på Google.

Når du først har hvilke spørgsmål dine kunder finder dig på, så er det med at få besvaret de mest relevante spørgsmål på din side. På denne måde sikrer du dig at du har svar til dine brugere og dette belønner Google.

Og det samme når du har longtails med mange eksponeringer, så kan du hurtigt få optimeret din hjemmeside på disse longtails. Vores råd vil være at få sat longtail termen ind i en H2’er og tilføj noget tekst til denne på din landingside, så vil du hurtigt ranke bedre på Google. Dette kommer vi hos KH Online til at gøre brug af når vi arbejder med SEO og content marketing for vores kunder.

Google Search Console regex

Sådan finder du alle hv-spørgsmål din side ranker på

Vil du fx se alle hv-spørgsmål som du ranker på? Så kan vi nu gøre brug af regex på følgende måde:

^(hvem|hvad|hvor|hvornår|hvorfor|hvordan|er|hvis)[” “]

Hvis du har en hjemmeside med engelsk indhold, så gør brug af følgende:

^(who|what|where|when|why|how|was|did|do|is|are|aren’t|won’t|does|if)[” “]

Sådan finder du alle longtails din side ranker på

Har du gået og tænkt over hvilke longtails din hjemmeside ranker på? Så kan du også gøre dette via regex på følgende måde – du kan ændre 4-tallet efter dit behov:

([^” “]*\s){4,}?

Hvordan gør du så brug af regex, når du er inde på Google Search Console?

Du starter med først at gå ind under effektivitet – eller performance, hvis du har indstillet dit sprog til engelsk.

Dernæst trykker du på “Nyt” – og du kan inden da lige ændre datoen – og få vidst alt den data du overhovedet kan.

Du trykker nu “Forespørgsel”.

Man vælger her enten “Forespørgsler, der indeholder” eller “Tilpasset (regulær udtryk)”, alt efter hvad du skal.

Man indtaster sin regex i dette tilfælde kunne det fx være: ([^” “]*\s){4,}?
og så trykker du “ANDVEND”.

Dermed har du i dette tilfælde adgang alle longtails over 3 ord og opefter vidst i Google Search Console.

Med inspiration fra SEO Signal Lab og Steve Toth.

Har du spørgsmål eller kommentarer, så brug kommentarfeltet nedenunder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *