Tiltræk - Fasthold - Konverter

Når vi taler strategi for indholdet på din hjemmeside, er det vigtigt at alt det indhold, der er på siden og i dit nyhedsbrev målrettet tiltrækker, fastholder og konverterer dine besøgende. Det sker ikke i et hug, men er en proces, der er selve motoren i god content marketing.

Alt for mange udvikler indhold til deres hjemmeside, der kun har til formål at blive fundet i søgemaskinerne. Men når folk så kommer ind og læser indholdet, viser det sig ikke at have nogen reel værdi eller føre den besøgende tættere på dit firma og dets produkter eller tjenester. Nærmere tværtimod! Det gælder uanset om du arbejder med SEO, Facebook Annoncering eller Google Ads.

Det kræver strategisk, planlagt indhold i en helt anden kvalitet, end det du oftest ser ranke på specifikke søgeord. For rigtigt planlagt indhold tiltrækker, fastholder og konverterer dine besøgende – det skræmmer dem ikke væk!

Tiltræk

Start med at give dem noget indhold i en god kvalitet – ikke bare noget der er skrevet for at ranke for et søgeord. Men noget indhold der rent faktisk giver dem et svar eller en løsning på det, de har søgt efter, da de fandt dit indhold i søgeresultaterne – uden at være en gentagelse af det, de kan læse på andre sider.

Det er stadig indhold, der skal kunne ranke godt i søgemaskinerne – men det primære formål med indholdet er, at efterlade den besøgende med en følelse af, at her fik de noget værdifuld viden, der ikke var spil af deres tid at læse.

For den valuta folk betaler dig med, når de læser dit indhold på nettet, er deres tid – og hvis de ikke synes, de har spildt den ved at læse netop dit indhold, begynder de at komme tilbage efter mere. For her er der noget af værdi for dem.

Fasthold

Når folk først har haft et par gode oplevelser med dit indhold, begynder de at lægge mærke til din side. De begynder måske at følge din eller dit firmas Facebook-side eller LinkedIn-profil. De begynder måske også at dele dit indhold, fordi de synes det er godt – og synes det giver dem anseelse i deres netværk at dele det, fordi dit indhold har en god kvalitet.

Stille og roligt begynder du at opbygge et community af følgere omkring dit website på grund af dit gode indhold og følgernes deling af indholdet tiltrækker endnu flere. Snebolden er i gang med at rulle og så småt begynder du at få noget ud af dit indhold.

Men for at fastholde dine følgere og det community, der er ved at opstår omkring dit websted, er det vigtigt, at der bliver ved med at være mere indhold i samme høje kvalitet, som dine nye følgere kan kaste sig over. Det skal blive ved med at give dem en følelse af, at de kommer tættere på deres mål og at de bliver bedre til det fagområde, du udvikler indhold om.

Giv dem nogle hurtige gevinster på det du anser for lavthængende frugter, nogle smarte genveje til almindelige problemer og noget viden, de kan bruge til noget. Blev målrettet ved med at bygge på, så de får en fornemmelse af, at du ved meget mere om emnet og kan hjælpe dem endnu videre, hvis de investerer i nogle af de produkter, tjenester eller hvad det nu er, du forsøger at sælge dem.

Konvertér

På et tidspunkt er de overbevist om, at de er nødt til at følge dig endnu tættere. Så de tilmelder sig jeres nyhedsbrev. Oftest er du nødt til at lokke med et eller andet, for at få deres e-mailadresse ud af dem. Det er der flere mere intelligente måder at gøre på end bare at give dem en gratis e-bog, men det kan du læse meget mere om her.

Jo tidligere i processen du kan få dem til at tilmelde sig jeres nyhedsbrev, jo tidligere kan du begynde at målrette din markedsføring af den kommercielle del af din forretning. For når først folk har tilmeldt sig nyhedsbrevet, er det vigtigt, at der starter en forudprogrammeret, målrettet proces, der gør dem til kunder, når de er klar til det. Det findes der mange forskellige strategier til, som vi kommer tilbage til en anden gang.

Lige som med dit indhold, er det vigtigt, at dine nyhedsbreve målrettet opbygger et behov, en tillid og en overbevisning om, at du, dit produkt eller din tjeneste kan løse det problem eller behov, de har. Så er de klar til at slå til, når du giver dem det gode tilbud, de sidder og venter på.

Så først tiltrækker du dem med godt indhold. Så fastholder du dem med endnu mere godt indhold og til sidst konverterer du dem, når de er klar til at købe – for ingen ønsker at føle sig solgt til!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

En hjemmeside-screening er gratis!

Kvalificerer du til vores Vækstpakke

Nogle iværksættere med bestemt mindset kan indgå i vores partnerpakke: Vækstpakken?

Skriv dine detaljer til højre, hvis du vil have din virksomhed screenet for muligheden.