Email marketing

Email Marketing er næsten det bedste der findes – og altid en god løsning, hvis det kan lade sig gøre. Årsagen er simpel: For det første og vigtigste så: Ejer du selv distributionskanalen dvs. du er ikke afhængig af Googles eller Facebooks skiftende algoritmer. For det andet er konverteringen bare bedre her end på alle andre salgskanaler.

Det kan du med email marketing:

  • Sende målrettede kampagner baseret på en segmenteret liste – f.eks. ‘kom tilbage tilbud’ eller mængderabatter til gode kunder.
  • Opsætte automatiserede kampagner – f.eks. fire tillidsopbyggende mails fulgt af et push for at købe.
  • Kommunikere direkte med dine kunder uden forstyrrende mellemmænd.
  • Bruge den billigste salgskanal med bedst konvertering.

Det kræver det at gøre det godt:

  • En god relevant og gerne meget stor email-liste – kan være svært at samle sammen 
  • Godt content som læserne gider læse og se på.
  • God segmentering og analyse af dine emaillister.

KH Online tilbyder følgende løsninger indenfor email marketing.

  • Vi kan overtage kontrollen/ansvaret og skrive dine mails for dig til en fast pris, eller som procentsats af omsætningen fra emails.
  • Hjælp til opsamling af emails.
  • Workshop med copywriting kursus og praktisk indføring i udfærdigelse af mails som sælger.
  • Automation opsætning. Få automatiseret din salgskanal med en målrettet automatisk emailkampagne. Kan være en engangsudgift at opsætte en salgskanal som bare virker.

Hvordan opsamler du e-mails?

Det er vigtigt når du opsamler e-mails, at det er relevante emails og potentielle kunder. Så her skal du fokusere på, hvad der giver mening og er værdifuldt for dine købere eller potentielle kunder. Hvis du kører livsstilskurser for mennesker med kolestorol problemer, så er det en god ide at fokusere på issues, der er relateret til kolestorol. 

Når du har fundet svaret på, hvad der er værdifuldt for dine kunder, så er du meget tættere på svaret om, hvordan du opsamler e-mails. 

Du opbygger en lead magnet omkring værdien for dine potentielle kunder. Hvis det er personer med kolestorol-problemer, så kunne du lave en check-liste med 20 råvarer, som du med kolestorol-problemer må spise lige så meget af som du vil eller du kunne lave en lille e-bog med 10 superlækre kolestorolopskrifter, som man kan få, når man signer op til dit nyhedsbrev. 

Nu hvor du har bygget din lead magnet skal du finde ud af hvilke salgskanaler, som du skal burge til at tiltrække nye leads med.

Her er et par ideer:

  • Søgemaskiner
    • SEO
    • Google Ads
  • Sociale medier
    • Facebook Ads
    • Facebook Lead Ads
    • LinkedIn
    • Instagram, Tik-Tok, Snapchat, Pinterest eller lignende
  • Samarbejde med relevante hjemmesider

Nyhedsbreve vs Marketing Automation

Nyhedsbreve er den klassiske form for email markedsføring, hvor du sender en email ud, når du har et godt tilbud eller der er andet, som du vil informere dine følgere om. Marketing Automation er, hvor du har gjort op med den manuelle approach til at sende emails. I denne tilgang opsætter du automatiserede mails, der skal sendes på baggrund af bestemte triggers. Den nok mest simple trigger er, at du signer op til et nyhedsbrev, og derefter modtager du en velkomstmail. 

Du kan hurtig udvidde med en serie af velkomstmails, og derefter lave triggers for dine følgere, der igangsætter andre flows også.

Hvad skal du vælge: Nyhedsbreve eller automatiserede emails? Det korte svar er begge dele. De har hver deres svagheder og styrker.