Kontakt os på 53 70 50 60

Ordbog

A

Affiliate marketing – Affiliate marketing er en gren af online advertising, hvor du som markedsfører kun betaler provision ved køb eller leads, og du som blog-ejer kun tjener penge, når du reelt leverer et salg for en virksomhed, som du har indgået en aftale med. Det ville være et rent mareridt at lave affiliate marketing, hvis man skulle ud og finde alle annoncører selv eller fra den anden ende selv finde en masse forskellige blogs, der vil markedsføre ens produkter. Derfor foregår affiliate marketing i høj grad igennem affiliate netværk, der kategoriserer og hjælper annoncører, influencers og blogs med at komme i kontakt med hinanden!

E

Email marketing – Email marketing er en af de bedste værktøjer i online marketing verdenen. Her er du selv herre over salgskanalen, og det er en af de mest effektive måder at lave salg på online. Der er klassisk set to store udfordringer i email marketing. Den første udfordring ved email marketing er at skaffe mange og relevante emails. Den næste udfordring er at lave email kampagner, der virker, og her er udfordringen at finde en email klient, der kan levere den nødvendige software og videre at udvikle kampagner og sørge for en konsistent brug af emails.

S

SEO – SEO er en forkortelse, der står for Search Engine Optimization. På dansk har vi ordet søgemaskineoptimering, men de fleste bruger den engelske forkortelse SEO. SEO udgør sammen med SEA (Search Engine Advertising) marketingformen SEM (Search Engine Marketing). Hvor SEA retter sig mod at bruge og optimere reklamer på søgemaskiner som primært Google, så er SEO en disciplin der er målrettet, at påvirke de “naturlige”, “organiske” og ikke-betalte  resultater ved en søgning på søgemaskiner som eksempelvis Google. I Danmark laves der stort set kun SEO på Google på nuværende tidspunkt. Men det kan sagtens tænkes at SEO kommer til at dække over andre søgemaskiner som YouTube og Amazon.

Søgeordsanalyse – En søgeordsanalyse er en markedsanalyse af søgemaskinerne, hvor du undersøger, hvilke ord og områder du skal målrette din indsats på inden for Search Engine Marketing. En søgeordsanalyse er både meget relevant for SEO og SEA. Søgeordsanalyse handler om at finde søgeordsvolume, vurdere trafikpotentiale og lave estimater på indtjening fra søgeord!