Facebook annoncering

Facebook annoncering gør det muligt at målrette din markedsføring direkte til netop dine kunder. Det giver langt flere klik på annoncerne, og større chance for at kunderne køber. Så kom i gang med Facebook-annoncering i dag, og få et effektivt bud på, hvordan du skruer dine Facebook-annoncekampagner sammen.

Indholdsfortegnelse

Det handler ikke om at blive set af mange – det handler om at blive set af de rigtige!

Facebooks unikke muligheder for at målrette din annoncering helt ned i små, specifikke målgrupper, øger chancerne for, at folk finder dine annoncer relevant. Så stop med at tænke i at blive set af en masse brugere, og gå i stedet efter at køre med annoncer der er målrettet præcist til hver af dine forskellige kundetyper.

Vi brænder ikke dit annoncebudget af på ingenting

Det er nemt at få brændt et helt annoncebudgettet af på den forkerte målgruppe eller fordi, der er brugt det forkerte budskab. Derfor er det vigtigt, at få lagt en strategi, opsat nogle klare mål, og holdt nøje øje med de enkelte annoncers performance. Det kan vi hjælpe med.

Læg en strategi, og sæt nogle klare mål

En succesfuld Facebook-annoncekampagne kræver, at du får valgt den rigtige målgruppe, skabt et relevant budskab og sat nogle specifikke mål for, størrelsen på dit budget og hvor stort et salg, du forventer.

Få valgt og skabt de helt rigtige annoncer

Ud fra strategien er det vigtigt at få valgt de rigtige annoncetyper og den rigtige annoncetekst, samt understøttende elementer som f.eks. videoer og billedkollager. Kun sådan rammer annoncen plet.

Overvåg, vurdér og tilpas løbende

Når først kampagnen er i gang, er det vigtigt at få overvåget de enkelte annoncekampagner tæt, for at se hvordan de klarer sig. Ud fra resultaterne vurderes der løbende, om annoncen skal tilpasses eller stoppes.

Facebook-annoncering handler ikke om at booste et opslag

Facebook-annoncering handler ikke om at booste de opslag, du udgiver på dit firmas profilside på Facebook.

Rigtig Facebook-annoncering anvender en række af de stærke, indbyggede værktøjer, som Facebook tilbyder til avanceret og intelligent annoncering. Derved kan du pin pointe dine annoncer fuldstændigt præcis til netop de Facebook-brugere, der er mest interessere i dine produkter.

Du kan også bruge smarte funktioner som f.eks. Lead Ads til at få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev eller hente din seneste leadmagnet – uden at de skal udfylde en formular.

Eller minde de Facebook-brugere som har besøgt din hjemmeside for nyligt om dit firma og dets produkter med såkaldte retargeting-annoncer.

Endelig kan du også få Facebook til at finde dem af deres brugere, som ligner dit firmas eksisterende kunder mest. De er jo sikkert også interesseret i dine produkter.

Få et erfarent Facebook Ads-bureau til at stå for jeres annoncering

Skal du udnytte de mange forskellige muligheder optimalt, som Facebook giver for at annoncere, skal du have fat i et erfarent Facebook annoncebureau.

Her får du råd, vejledning og praktisk implementering af dine annoncekampagner på Facebook, og et vågent øje på, hvor effektivt dit annoncebudget bliver udnyttet.

Lige som du er ekspert inden for dit fagområde, kan vi udvælge de målgrupper og annoncetyper med stor præcision, som er mest effektiv til netop din annoncekampagne.

Vi finder de helt rigtige målgrupper, den helt rigtige segmentering af hver enkelt målgruppe, og formulerer, udformer og planlægger de enkelte annoncekampagner, og følger afviklingen af kampagnerne tæt.

Derved er du sikker på, aldrig at få brændt en masse penge af på Facebook-annoncer, som ikke giver nogle leads eller noget salg.

Rigtigt udtænkt og eksekveret er Facebook et meget effektivt og økonomisk annoncemedie, som rummer stort set alle danskere, uanset deres alder, deres interesser og hvor de bor.

Så kontakt og i dag. Så får vi hjulpet dig i gang med Facebook-annoncering.

Så nemt kommer du i gang med Facebook-annoncering

Med KH Online som Facebook Ads-bureau er det nemt at komme i gang med at annoncere på Facebook. Alt hvad du skal gøre er:

1. Kontakt os allerede i dag

Vores Facebook annonceeksperter sidder klar til at rådgive, vejlede og hjælpe dig og dit firma i gang med at annoncere på Facebook.

2. Få lagt en målrettet strategi

Baseret på dit kundesegment og det du sælger, lægger vi en målrettet strategi for din annoncering og sætter den i værk.

3. Betjen de mange nye kunder

Du får mange flere varme leads og interesserede kunder, som øger din omsætning, og gør det muligt at vækste din forretning.

Derfor skal du annoncere på Facebook

Med over 2,2 millioner daglige og over 3 millioner registrerede danske brugere, er Facebook den mest besøgte online medieplatform herhjemme. Med sine stærke værktøjer til at segmentere og ramme snart sagt den mest snævre målgruppe, er det både effektivt, nemt og billigt at annoncere på Facebook. Facebook-annoncering virker! Både B2C og B2B.

  • Din målgruppe er allerede på Facebook! Uanset hvor stor eller lille, den er.
  • Facebook-brugere interagerer ofte med annoncer og promoverede opslag.
  • Du kan vælge mellem et bredt og varieret udvalg af forskellige annoncetyper.
  • Du kan nemt og effektivt finde nye kundeemner blandt beslægtede målgrupper.
  • Du får præcise informationer omkring de enkelte målgruppers reaktion.
  • Du kan målrette annoncerne til den enkelte målgruppes kunderejse.
  • Du kan nemt konvertere besøgende fra hjemmesiden til kunder via Facebook.
  • Facebook-annoncering virker lige godt på B2C- som B2C-produkter og tjenester.
  • Det er nemt at splitteste og finde de mest effektive annoncer til målgruppen.
  • Du kan hurtigt se, hvor effektiv kampagnen er og justere den til det bedre.

Bliv opdaget af kunder, der måske aldrig havde fundet dig

Ved hjælp af Facebooks look-a-like målgrupper, kan du komme ud til kundeemner, som måske aldrig havde opdaget dit firma eller dets produkter eller ydelser. Vi sætter det hele op, så det virker, og genererer masser af nye leads.

1. Start med at definere udgangspunktet

Start med at udvælge en af dine Facebook-målgrupper, eller upload f.eks. dit kundekartotek eller en adresseliste, du har købt.

2. Lad Facebook finde flere, der ligner

Derefter sætter du Facebook til at finde flere potentielle kundeemner, der matcher den demografi og de interesser, dine eksisterende kunder har.

3. Høst gevinsten og vækst din forretning

Nu kan du køre annoncer til alle de mange andre Facebook-brugere, som ligner de kunder, du allerede har. Det vil garanteret skaffe dig mange nye salg.

Facebook-annoncering fra ide til virkelighed

Der behøver ikke være langt fra tanke til handling, når det handler om Facebook-annoncering. Derfor er det også meget nemt at komme til at træde forkert. Det undgår du, hvis du bruger et erfarent Facebook Ads-bureau som KH Online. Læs her, hvordan vi tager dig sikkert hele vejen fra ide til flere kunder i butikken.

Måske har du prøvet at booste et par opslag fra dit firmas Facebook-side, og er blevet overrasket over effekten. Du har måske også allerede prøvet at oprette dine første Facebook-annoncer på Facebook Business, og opdaget, at det ikke er helt så ligetil, som du troede.

For der er mange forskellige annoncetyper og anvendelser at tage hensyn til, samt utrolig mange indstillingsmuligheder for hver enkelt annoncetype. Ikke bare for selve annoncens udseende, men også for hvor stort et annoncebudget, du vil tildele annoncen, hvor stort et dagligt forbrug du vil køre med og alle mulige andre detaljer.

Der er også en Facebook-pixel, som skal sættes op, for at du dels kan måle på effekten af annoncerne, og dels har mulighed for at bruge den særlige retargeting-funktion.

Så det kan hurtigt gå galt, hvis du selv begynder at sætte en annonce op på Facebook.

En Facebook Ads bureau – det sikre valg

Derfor er det en god ide at hyre et Facebook annoncebureau til opgaven med at opsætte dine Facebook-annoncer korrekt fra starten. Gerne et, der tager dig med på råd hele vejen gennem processen. Derved kan du følge nøje med i, hvordan bureauet tænker, og hvordan de forvalter dit annoncebudget bedst muligt.

Vælger du at få KH Online til at hjælpe dit firma med at annoncere på Facebook, starter vi med at se nærmere på, hvad det er for produkter og tjenester, samt hvilke kundesegmenter I henvender jer til.

Dernæst tager vi en snak om, hvordan vi kan løfte jeres salg og skabe flere leads ved hjælp af Facebook-annoncering. Vi undersøger bl.a., hvor mange potentielle kunder Facebook kan skaffe jer, ved at se på, f.eks. hvor mange brugere af Facebook, der minder om jeres nuværende kunder.

Det kan give dig en indikation på, hvor mange flere kunder du kan nå ud til ved at bruge Facebook som annoncemedie.

 

Læg ud med en klar strategi

Før vi sætter gang i dine første annoncer på Facebook, definerer vi sammen et mål for, hvad du vil have ud af din tilstedeværelse på platformen.

Sælger du ydelser og produkter til B2B-markedet eller produkter, der ikke kommer færdig i en æske – som f.eks. håndværksopgaver – skal du primært gå efter at udbrede kendskabet til firmaet, produkterne og ydelserne, samt genere leads til jeres salgsafdeling eller leadmagneter, der kan hjælpe kunderne videre på deres kunderejse.

Sælger du derimod produkter fra en webshop, kan du med fordel benytte mulighederne for at promovere produkterne med Facebook Dynamics Product Ads. Eller skabe trafik til webshoppen med målrettede tilbuds- og andre kampagner på bestemte produkter.

Ud fra de definerede behov finder vi frem til de relevante målgrupper, samt hvilke annoncetyper der bedst rammer dem bedst ud fra de produkter, du ønsker at sælge til dem.

Til annoncer for f.eks. mode, indretning eller ferier kan billedkarruseller være en effektiv annonceform, mens lead ads er velegnede til at høste nye abonnenter til jeres mailingliste eller få folk til at tilmelde sig et arrangement.

Ud fra de ønskede målgrupper, de produkter eller ydelser du vil sælge til dem, og de problemer de løser for målgruppen, udvikler vi de rigtige annoncetekster og andet indhold, som skal bruges til annoncerne.

Først når alt dette er på plads, er vi klar til at sætte de første annoncer i gang.

Vær sikker på, at du ikke øser penge ud ad vinduet

Lige så snart de første kampagner er i gang, begynder vi at overvåge, hvordan kampagnerne klarer sig. Det er din garanti for, at du ikke øser hele dit annoncebudget ud ad vinduet til ingen verdens nytte.

Til langt de fleste kampagner lægger vi flere forskellige varianter af annoncerne op, og beder Facebook finde ud af, hvilken version der klarer sig bedst. Det kan vi trygt gøre, fordi Facebook selvfølgelig kun er interesserede i at køre med de annoncekampagner, der konverterer bedst. Det giver jo dem den største indtjening.

Ud fra de definerede budgetter og budgetrammer overvåger vi de enkelte annoncekampagner på daglig basis. Er der nogle af kampagnerne, der ikke giver nær så mange leads eller salg, som vi havde forventet, analyserer vi dem nærmere for at se, om det er muligt at optimere på dem.

Er det ikke tilfældet, stopper vi kampagnen, så du ikke bruger unødigt budget på dem. Derefter tager vi en snak med dig for at få nye input til, hvordan vi så kan ramme den pågældende målgruppe på en måde, så de reagerer.

Vi bruger naturligvis også vores store erfaring fra andre, lignende kunder eller produkter. Det sikrer dig, at du altid har de mest effektive kampagner kørende, som genererer flest leads eller salg til den laveste pris.

 

Vi husker erfaringerne med dine annoncer

Når de enkelte kampagner er afviklede, samler vi op på erfaringerne. Både med antallet af klik, hvor mange der har set annoncerne, samt hvor meget de har genereret af opsætning hos jer, samt de erfaringer vi har fået med formuleringer, billedvalg og så videre.

Så har vi dem in mente, når vi skal planlægge den næste annoncekampagne til den samme målgruppe.

Få skabt Facebook-annoncering til hele kunderejsen

En af de mange geniale måder at skabe løbende opmærksomhed omkring dit firma og dets produkter og ydelser på Facebook, er ved at bruge avancerede funktioner som retargeting til løbende at vise relevante annoncer til dem, der har udvist interesse for jer.

Ved at udnytte muligheden for at minde besøgende om, at de har været forbi din webshop eller hjemmeside, er der stor chance for, at du kan få dem til at komme tilbage. For lige så snart de ser din annonce, kommer de i tanke om det.

Du kan også bruge retargeting på f.eks. dine blogindlæg til at skabe et flow af annoncer, der fører de besøgende gennem en række artikler, videoer eller andet, der kan uddanne dem til at blive kunder i din forretning.

Ved målrettet hele tiden at vise annoncer for det næste stykke indhold i dit content-flow, kan du føre kunderne hele vejen gennem deres kunderejse, ved at svare på alle de spørgsmål, de sidder med på det pågældende tidspunkt. Eller fjerne deres indvendinger en efter en mod at købe af jer.

Med hjælp fra Facebook retargeting annoncer kan du på den måde konvertere besøgende på din hjemmeside til kunder i din forretning på automatpilot.

Eller sikre en strøm af varme leads til salgsafdelingen, så sælgerne aldrig behøver ringe kold kanvas igen.

Facebook-annoncering til webshops

Til webshops kan du som sagt udnytte Facebook Dynamic Product Ads til at få vist annoncer for de produkter, du sælger til interesserede brugere – og tidligere besøgende på webshoppen.

På den måde kan du blive ved med at minde kunderne om de produkter, de har udvist interesse for. Eller promovere nye produkter over for tidligere kunder, der minder om dem de har køb i din webshop.

Du kan også udnytte Facebook Product Feed til at promovere webshoppens produkter på dens Facebook-side. Her oprettes en separat side med alle de produkter, som du lægger i feedet.

Produkterne holdes løbende opdateret helt automatisk. Så er du sikker på, at besøgende på webshoppens Facebook-side får vist den nyeste pris og de seneste opdateringer og nyeste billeder af de enkelte produkter.

Så snart en Facebook-bruger klikker på Køb-knappen, sendes vedkommende over i din webshop, hvor de så kan færdiggøre købet.

Det er nemt, enkelt og en let måde at få endnu et udstillingsvindue for din forretning. Lige der hvor der er masser af interesserede kunder til produkterne.

 

Slut med at gætte dig frem

Selv om du kan købe masser af bøger og online kurser om Facebook-annoncering, kommer de sjældent så langt ned i praktikken, at du får en nøglefærdig køreplan.

For dels ændrer Facebook løbende på deres brugergrænseflade, så den skulle blive mere brugervenlig, og dels kommer der hele tiden nye ændringer i f.eks. regler og formater for de enkelte annoncetyper og billeder.

Derfor har du sjældent adgang til opdaterede trin for trin-guider til opsætning af Facebook-annoncer. Det bliver hurtigt til et langt og strabadserende forhindringsforløb, hvis du forsøger at sætte Facebook-annoncer op efter en guide, der er forældet.

Samtidig er der masser af forskellige undtagelser og særlige forhold, der kan have betydning for, både hvordan du sætter dine annoncer op, samt hvilken strategi du skal vælge.

Endelig er der selve strategidelen. Den kræver lang tids praktisk erfaring med annoncering på Facebook. For selv om du godt kan få nogle overordnede tips og tricks til strategien, er det oftest i detaljerne for netop din branche, dit kundesegment eller dine produkter og tjenester, at guldet gemmer sig.

Det er her, et seriøst og erfarent Facebook Ads bureau kan gøre hele forskellen.