For at få succes med SEO i Googles søgeresultater er det nødvendigt at have specialiseret sig på området. Google vurderer dit website på over 200 forskellige faktorer. Selvom ikke alle faktorer vægtes lige højt, så er det en fordel at vide, hvordan Googles algoritmer fungerer.
Dén viden har en SEO-specialist, og derfor er det svært at undvære en erfaren SEO-specialist i dit arbejde med teknisk on-page SEO eller off-page SEO. Hos KH-Online kan vi dække dit behov for hjælp inden for søgemaskineoptimering og digital marketing med vores komplette guide.
Hvad er en SEO-specialist?
En SEO-specialist er, netop som navnet antyder, en specialist i SEO. SEO-specialisten har et indgående kendskab til SEO. Det kendskab giver ham eller hende gode forudsætninger for at opnå topplaceringer i Googles organiske søgeresultater på relevante søgeord.
En dygtig SEO-specialist ved, hvilke tiltag der har den største effekt. Derfor undgår du som kunde at brænde en penge af på tiltag, der ikke fremmer din online synlighed. Fælles for de fleste SEO-specialister er, at de har arbejdet med Search Engine Optimization i mindst fem år.
Nogle SEO-specialister arbejder udelukkende med SEO, mens andre også beskæftiger sig med anden digital markedsføring såsom Google Ads og Facebook Ads. Specialisten kan også have andre kompetencer, men det er SEO, der fylder mest i vedkommendes arbejdsliv.
Hvad laver en SEO-specialist mere konkret?
Du har nu en grundlæggende viden om, hvad der definerer en SEO-specialist, men du mangler måske svar på, hvad specialisten laver.
Er det korrekt antaget, så skal du læse lidt videre. Nogle specialister gør sig primært i content og linkbuilding, mens andre gør sig mere i tekniske faktorer.
Her er nogle konkrete eksempler på en SEO-specialists arbejdsopgaver:
Søgeordsanalyse (finde de mest relevante og værdifulde søgeord)
Udarbejdelse af content (kategoritekster, produktbeskrivelser, blogindlæg m.v.)
Hastighedsoptimering (fjerne unødvendig kode, komprimere billeder osv.)
Linkbuilding (bygge links fra relevante og autoritære hjemmesider)
Teknisk SEO (redirects, struktureret data, sitemap, websitestruktur osv.)
Opsætning af tredje-partsprogrammer (Google Search Console, Google Analytics etc.)
Nogle af Danmarks førende SEO-specialister arbejder hos KH-Online
KH-Online beskæftiger en række af SEO-specialister. I vores team finder du Laust Kehlet og Simon Hansen, som begge har mange års erfaring med SEO. Vi har kontor i Herlev i København, så ønsker du at finde den rigtige SEO-specialist i landets hovedstad, er du kommet til de rette.
Vores specialister har mange forskellige specialer. Hvad end det er en dygtige ekspert i linkbuilding, contentudvikling eller tekniske analyser, du leder efter, så kan vi byde ind. Vi er specialister med stort S, og vi forsøger hele tiden at tilegne os ny viden og holde os opdateret.
Vi har med andre ord fingeren på pulsen. Når algoritmerne ændrer sig, så tilpasser vi vores SEO-indsatser, så vi kan skabe langsigtede resultater og gode placeringer for dig.
Det betaler sig at få hjælp fra en SEO-specialist
Mange virksomheder, der har en hjemmeside, bør arbejde med SEO. Ønsker du at outsource SEO, så er vi de rigtige at gå til.
Derfor betaler det sig:
Specialisten kan spare dig for meget værdifuld tid – Inden for SEO kan der arbejdes med mange forskellige områder, og selvom alle områder ikke er lige vigtige, så kan arbejdet med at skabe organisk trafik være tidskrævende. Er tid en mangelvare i din hverdag, så kan du outsource arbejdet til en SEO-ekspert.
Specialisten har gode forudsætninger for at skabe positive resultater – Vores SEO-specialister har bedre forudsætninger end de fleste andre for at vækste organisk og skabe større synlighed for din virksomhed. Ikke nok med, at de besidder stor viden på området, så har de også masser af erfaring – med et utal af kundereferencer og SEO cases i ryggen.
Specialisten vil ofte kunne tjene sin betaling hjem flere gange – En månedlig udgift på f.eks. 3.500, 7.000 eller 14.000 kr. kan måske lyde af meget, men ofte vil en SEO-ekspert kunne tjene sin betaling hjem flere gange. SEO er en langsigtet form for markedsføring, og på den lange bane vil SEO typisk være en god investering, det viser vores erfaring.
Specialisten kan yde uundværlig vejledning og sparring – En SEO-specialist både planlægger og eksekverer, men vil også kunne yde vejledning og sparring. Foretrækker du at håndtere dele af arbejdet med søgemaskineoptimering på egen hånd, så byder vi gerne ind med vores erfaring og viden som din SEO-rådgiver.
Ansættelse af specialist vs. få hjælp af specialist gennem et bureau
Har din virksomhed brug for hjælp af en SEO-specialist? Så kan du købe specialisthjælpen på to forskellige måder. Den ene måde er at ansætte en SEO-specialist på enten deltid eller fuldtid. Den anden måde er at finde en SEO-specialist gennem et bureau e.l.
Der er rift om danske SEO-specialister, og derfor kan det være svært at finde en specialist, der er fri på arbejdsmarkedet. En løsning kan være at headhunte den bedste SEO-specialist fra en anden virksomhed, men dette kan både være svært, tidskrævende og dyrt.
Heldigvis er det ikke nødvendigt at ansætte en medarbejder, hvis man har brug for en SEO-specialist. Ved at outsource SEO til et bureau slipper du desuden for at bekymre dig om sygdom, pension, feriepenge m.v. Du betaler et fast månedligt fee, som er aftalt på forhånd.
Hvad koster det at tilknytte en SEO-specialist?
Nogle af de dygtigste og mest erfarne SEO-specialister holder til i København. Det er dog ikke ensbetydende med, at det nødvendigvis er dyrt at hyre en SEO-ekspert i København. Hos KH-Online byder vi på flere konkurrencedygtige SEO-pakker.
Priserne befinder sig på et niveau, hvor de fleste virksomheder kan være med. Vi opkræver en fast pris pr. måned, hvor prisen afhænger af, hvilken pakke du vælger. Vi informerer dig om, præcis hvad du kan forvente af de forskellige pakker, så alt er forventningsafstemt på forhånd.
Er ingen af vores SEO-pakker spot on, i forhold til det du søger, så tøv ikke med at kontakte os. Vi skræddersyr gerne et tilbud til dig med afsæt i dine personlige ønsker og målsætninger samt budget. Foruden konkurrencedygtige priser, så kan vi bryste os af at tilbyde SEO uden binding.
Kan jeg selv blive SEO-specialist?
Ja, i princippet kan du godt blive specialist, ekspert, konsulent eller rådgiver. Det kræver, at du har både tiden og lysten til at tilegne dig en masse viden inden for søgemaskineoptimering.
Det kan tage mange år at få opbygget tilstrækkelig viden og erfaring til at kunne kalde sig selv for SEO-ekspert. Er søgemaskineoptimering derfor i virkeligheden ikke noget, som du brænder for, så er det bedre at overlade dit website til personer, der virkelig brænder for faget.
Sådanne personer finder du i vores team. Vores SEO-specialister ser nemlig ikke kun SEO som deres arbejdsområde, men også som deres hobby og passion. SEO-specialister har nemlig ikke kun en masse viden. De har også hands-on erfaring på området.
Du kan outsource hele eller dele af arbejdet med søgemaskineoptimering
En SEO-specialist– fra f.eks. KH-Online – vil kunne varetage hele din søgemaskineoptimering, hvis du ønsker det. En anden mulighed er kun at outsource visse dele af arbejdet med søgemaskiner, f.eks. udarbejdelse af godt indhold og/eller linkbuilding.
Det kan være hensigtsmæssigt at outsource det til en SEO-specialist, så du sikrer dig, at det er den samme strategi, der bliver fulgt på dit website. Som kunde hos KH-Online får du altid tilknyttet én specialist, som vil sætte sig grundigt ind i din virksomhed og dens kerneværdier.
Med én fast kontaktperson vil der aldrig være tvivl om, hvem du skal kontakte, hvis du har spørgsmål til din SEO-optimering. Du kan altid skrive eller ringe til din personlige SEO-specialist hos KH-Online. Du er ligeledes velkommen til at kigge forbi til et møde og en god kop kaffe.
Vores specialister kan hjælpe både B2B- og B2C-virksomheder
Hos KH-Online arbejder vores SEO-specialister med mange forskellige virksomheder i lige så mange brancher. Det gælder vel at mærke både B2B- og B2C-virksomheder. Hvad end du ønsker at tiltrække nye privat- eller erhvervskunder gennem god SEO, så kan vi hjælpe.
Som vores referenceliste illustrerer, så har vi erfaring med at hjælpe kunder inden for både e-handel, industri, rejser og m.v. Vær derfor ikke i tvivl om, at vi også kan gøre en forskel for din forretning ved at skabe bedre placeringer og flere besøgende fra Googles søgeresultater.
Vi har erobret mange 1. pladser i Google
SEO-specialisterne hos KH-Online har jagtet 1. pladser, lige siden vi gik i luften med vores foretagende. Vi har fra start arbejdet strategisk, tålmodigt, professionelt og resultatorienteret med søgemaskineoptimering, hvilket har skabt gode resultater gang på gang.
Gennem tiden har vi erobret et utal af 1. pladser på konkurrenceprægede søgeord til glæde for vores kunder. I nogle brancher er det lettere at skabe bedre placeringer end i andre, men uanset branche kræver det en god strategi og kontinuerligt arbejde med SEO.
Både strategilægningen og det senere arbejde tager vi os af, så din hjemmeside snart er at finde på de øverste placeringer. Driver du et håndværkerfirma i København, så kan dit vigtigste søgeord være håndværkerfirma i København.
SEO-specialisten rapporterer løbende og holder dig up-to-date
En SEO-specialist vil ikke blot kunne hjælpe med at lægge en langsigtet SEO-strategi for din virksomhed. SEO-specialisten vil også eksekvere på planen – f.eks. ved at identificere de vigtigste søgeord, lave en plan for godt indhold, analysere konkurrenter og optimere rent teknisk.
Derudover vil specialisten sørge for at rapportere løbende, så du ved, hvad der er blevet udført af arbejde i den givne måned, og hvordan det står til med din hjemmesides synlighed.
Hvilke søgeord bliver din hjemmeside fundet på? Hvordan udvikler dine rankings sig? Hvor mange besøgende skabes der? Disse og andre spørgsmål kan du få svar på i forbindelse med den månedlige rapportering fra din personlige SEO-ekspert.
Det giver bedre mening end nogensinde før at hyre en SEO-specialist
Det bliver kun sværere og sværere at opnå placeringer i toppen af søgeresultaterne. Det skyldes, at konkurrencen i søgemaskinerne hele tiden siger, i takt med at flere kunder, virksomheder og hjemmesider ser dagens lys.
På Google konkurreres der om de samme 10 placeringer på side 1, som der gjorde for både 5 og 10 år siden. Nu er der dog 500 virksomheder, der kæmper om placeringerne i stedet for 200 virksomheder, så er det klart, at det mange gange kræver en større indsats.
Da konkurrencen er spidset til, så giver det god mening at hyre en SEO-specialist. Mange af dine konkurrenter har ikke tilknyttet SEO-ekspert, så her kan du opnå en konkurrencefordel. Jo før du hyrer en SEO-ekspert, desto hurtigere vil du kunne overhale dine konkurrenter på Google.
Få et tilbud fra en SEO-specialist i København
Vi har allerede været lidt omkring, hvad det koster at hyre en SEO-specialist gennem et bureau i København. Vi understreger dog, at der er rig mulighed for at få et personligt tilbud og en gratis SEO-analyse, der er tilpasset netop din virksomhed.
Et sådant tilbud kan du få ved at kontakte os pr. telefon eller mail. Så finder vi ud af, om vi er et match, og om hvordan et evt. samarbejde kunne bygges op. Hvis du ikke har fået nok af SEO, så kan du også læse vores komplette guide til søgemaskineoptimering.